شرکت چینی جیلی در راستای تصاحب دایملر آلمان گام بر می‌دارد

شرکت چینی جیلی در راستای تصاحب دایملر آلمان گام بر می‌دارد
از 1 تا 5 به خبر امتیاز دهید . ( چپ 1 - راست 5 ) 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 رای, میانگین: 4٫50 از 5)
Loading...

هولدینگ جیلی که چهارمین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود، سخت در تلاش است فاصله محصولات خود را با اتومبیل‌های روز کاهش داده و با تولید مدل‌های ایمن و پیشرفته زمینه را برای ورود به بازارهای جهانی فراهم کند.

تصاحب بخش خودروهای سواری ولوو در سال ۲۰۱۰ یکی از گام‌های بنیادینی بود که این شرکت در راستای دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود برداشت. به غیر از ولوو، جیلی از سال ۲۰۱۷ اکثریت سهم کمپانی لوتوس انگلستان را نیز در اختیار دارد. این برند چینی دو سال پیش هم با خرید ۹.۷ درصد از سهام دایملر، به یکی از سهامداران اصلی کمپانی بزرگ آلمانی تبدیل شد.

لی شوفو (Li Shufu) رئیس هیئت مدیره جیلی اخیرا در مصاحبه با رویترز به نکته‌ای جالب اشاره کرده و گفته این برند چینی قصد دارد سطح همکاری خود با شرکت دایملر را افزایش دهد. پیش از این جیلی و دایملر در راستای ایجاد یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) با سهم ۵۰-۵۰ برای تولید نسل جدید مدل‌های برقی اسمارت در چین به توافق رسیده‌اند.

آقای شوفو در ادامه صحبت‌های خود افزوده ۲۰۲۰ سال بسیار مهمی برای جیلی است، چرا که این شرکت خود را برای عرضه محصولات و سرویس‌های جدید در چند بازار بین‌المللی آماده می‌کند. وی اضافه کرده برند لینک اند کو (Lynk & Co) امسال وارد بازار اروپا خواهد شد.

پیشتر و در ماه ژانویه زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکرات دایملر و ولوو برای توسعه مشترک موتورهای درون‌سوز جهت کاهش هزینه‌ها به گوش رسیده بود. اگر این مذاکرات به ثمر بنشیند، جیلی می‌تواند به صورت غیرمستقیم از تکنولوژی‌های دایملر بهره‌مند شود.

دایملر و ولوو شرکت مشترکی را برای توسعه و تولید سری پیشرانه‌های هیدروژنی برای خودروهای سنگین پایه‌گذاری کرده‌اند. هدف این شرکت عرضه کامیون‌ها و اتوبوس‌های هیدروژنی بعد از سال ۲۰۲۵ است.

رئیس هیئت مدیره جیلی به بازار خودروی چین نیز اشاره کرده و افزوده این بازار در حال بازگشت به شرایط عادی است. او وقفه‌هایی که به خاطر پاندمی کووید-۱۹ ایجاد شده را مقطعی و قابل مدیریت توصیف کرده است.

شایان ذکر است جیلی برندهای پروتون، ژئومتری، پولستار (شاخه اسپرت و هیبریدی ولوو) و شرکت خودروهای الکتریکی لندن (سازنده تاکسی های لندن) را نیز زیر چتر حمایتی خود داشته و مالک آنها محسوب می‌شود.

نظرات ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *