تیونینگ مینی کلاسیک با پیشرانه V6 هوندا

تیونینگ مینی کلاسیک با پیشرانه V6 هوندا
از 1 تا 5 به خبر امتیاز دهید . ( چپ 1 - راست 5 ) 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 4٫50 از 5)
لطفا صبر کنید . . .

یک تیونر آمریکایی اقدام به نصب موتور V6 هوندا به قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار در مینی کلاسیک کرده که حاصل‌کار بسیار جذاب شده است.

وقتی به یک مینی کلاسیک فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن می‌‌آید یک خودروی کوچک دودر هاچ‌بک است که سرعت بالایی ندارد. مینی کلاسیک باتوجه به ابعاد بدنه و مشخصات فنی گزینه‌ای مناسب برای رانندگی سریع نیست و بیشتر برای ما یادآور خودروی مستر بین است. 

اما تیونر آمریکایی Gildred Racing اقدام به تولید یک مینی اسپرت و سریع کرده و محصول جدید خود را سوپر کوپر (Super Cooper) نام نهاده است. در بخش ظاهری سوپر کوپر شاهد همان بدنه‌ی هاچ‌بک مینی کلاسیک هستیم و تغییر چندانی در این قسمت دیده نمی‌شود. از نظر ظاهری این خودرو کاملا مشابه با مینی مدل سال ۱۹۷۳ است. 

تیونر اقدام به نصب پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V6 آکورا (هوندا) با کد J32 روی این خودرو کرده است. این موتور نه درون کاپوت بلکه در عقب مینی نصب شده است و درست در جایی قرار دارند که در حالت عادی صندلی‌های عقب باید آنجا باشند. برای افزایش قدرت این پیشرانه‌ی ژاپنی از یک سوپرشارژر استفاده شده است. قدرت این موتور پس از نصب سوپرشارژر به ۵۰۲ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به ۵۱۹ نیوتن‌متر رسیده است. انتقال نیروی این پیشرانه به چرخ‌ها نیز با استفاده از یک جعبه‌دنده ۶ دنده‌ی دستی صورت می‌پذرید. 

انتقال نیرو در سوپر کوپر به چرخ‌های عقب انجام می‌شود؛ برای همین تیونر برای تقسیم بهتر وزن اقدام به منتقل کردن باتری، سیستم تهویه و باک بنزین به قسمت جلوی خودرو کرده است. ساخت این خودرو ۱۵۰ هزار دلار هزینه در بر داشته است.

نظر شما چیست؟ آیا چنین مبلغی برای ساخت یک مینی ۵۰۰ اسب بخاری ارزشش را دارد یا نه؟

نظرات ۱

  1. amirestiri گفت:

    از نظر من که خیلی جالبه !! ارزش هم داره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *